torsdag, februari 18, 2010

Torsdagsreflektion v 6

Det var inte längesedan jag reflekterade över livet, veckorna och dagarna som gått, men det var länge sedan jag Torsdagsreflekterade. Detta beror dels på att det ett tag inte hände  något. Allt rullade på i gamla tråkiga hjulspår och det jag reflekterade över var vem jag är, vad jag tycker och känner. Och allt för mycket av sådant har jag inte lust att skriva om här på bloggen. Sedan fick jag praktikplats och som jag skrev i ett inlägg så försvinner tiden liksom iväg då. Nu har det gått några veckor, jag börjar förstå mig själv och min tillvaro mycket mer. Jag ser ljuset bakom mörkret. Och idag är en avgörande dag. Från att gått syssloslös hela hösten så måste jag idag efter 10 ge ett besked om vilket av de TVÅ jobberbjudanden jag fått som jag ska välja. Ja ni läste rätt, från inget har jag helt plötsligt två jobb. Jag känner mig ha galen. Kan jag inte ta båda? Dock verkar det mer logiskt att välja det ena så det är väl det jag kommer göra.
Tänk, mitt första riktiga jobb (sommarjobb med extra inhopp i all ära, men det är ju inte samma sak som att få en månadslön varje månad i många fler månander). Är det nu jag blir vuxen? Och Halmstadbo på riktigt...?
Helt plötsligt så många fler tankar som dyker upp. Tackolov av det mer behagliga slaget åminstone.

Kika in hos Sinneskatten för andra reflektioner.

3 Andra meningar:

sinneskatten sa...

Först och främst ett stort jättegrattis och en varm kram.
Livet är ju ofta så, lite ketchupeffekt , det gäller att se det positiva när vi är i mellantiden.

Pialotta sa...

Underbart Emma.. ett tag sedan jag var hos dig, men så är det.. för många bloggar helt enkelt.
Önskar dig all lycka med ditt nya liv som vuxen Halmstadsbo och arbetstagare:-) jag blir så glad när någon blir nöjd med livet I Tiden. Kram till dig:-)

Helena sa...

Grattis till nya jobbet (vilket det nu blir...) :)

Skicka en kommentar

Lämna gärna en rad, så förgyller du inte bara min dag utan så kan även jag besöka dig.