tisdag, februari 09, 2010

Livet

Hur ska man hinna med livet?
Upp tidigt på morgonen. Zappa mellan SVT's och TV4's morgonnyheter.
Ila iväg till praktiken (som för övrigt går bra, eller ja minus det lilla misstaget jag gjorde idag med att boka golfbagar till fel resenärer. Men det gjorde inte så mycket ändå, men pinsamt var det i alla fall).
Äta lunch (jobbigt när folk tar lunch samtidigt, föredrar att äta min lunch i tystnad och med något att läsa), kanske hinna med något ärende eller helt enkelt ta en kortare lunch för att man inte har något annat att göra.
Praktisera (kan ju inte kalla det för jobb när man itne får någon lön för det?) lite mer.
Kasta sig på cykeln till gymmet.
Träna.
Skynda hem och laga mat medan händerna darrar och magen knorrar.
Så ska man kanske hinna vara social också.
Men eftersom man ska upp tidigt på morgonen så får det inte bli för sent.
Och nånstans där mitt i allt ska man ta hand om sitt hem, krama sin katt och annat man måste göra.
Det är så himla mycket liv.
Men det är ett bättre liv än att bara sitta hemma hela dagarna.

0 Andra meningar:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en rad, så förgyller du inte bara min dag utan så kan även jag besöka dig.