tisdag, januari 26, 2010

Min Mamma

Jag är så glad att min mamma är den hon är. Att hon står för vad hon tycker och vågar säga det. Jag försöker också vara som hon, men jag tror jag säger lite för mycket ibland (och ganska ofta väldigt lite). Men jag har ju (förhoppningsvis) några år kvar att utvecklas på.
Jag gillar också att min mamma lyssnar och sedan kommer med kommentaren "Ska du ha mens?", varpå jag svarar "Jag har det just nu." och min kära moder säger att det förklarar ju saken och att jag ska sluta gnälla och ta mig något att äta istället. Lite hårt kanske det låter, men så var det inte. Det var precis vad som behövdes och genast såg jag mycket klarare på saker och ting. Och så fick jag till slut mat i magen vilket gjorde ännu mer susen.
Ja min mamma säger minsann de rätta sakerna precis när det behövs. Sån vill jag också vara för min(a) eventuella barn i framtiden.
Tack mamma!

1 Andra meningar:

Mamma sa...

Du är unik, tänk på det....

Skicka en kommentar

Lämna gärna en rad, så förgyller du inte bara min dag utan så kan även jag besöka dig.