fredag, januari 29, 2010

Från det ena till det andra

Vilken vecka säger jag bara. Från de djupaste dalar, snåriga skogar till de klaraste soligaste stunderna. Livet är allt bra spännande ibland. Och sorgligt, ilsket och glädjande. Tror jag har gått igenom hela känslospektrat denna vecka. Inte bara för egen del utan även för vänners.
Nu har jag suttit hemma sedan augusti. Man blir bekväm och rastlös av sig. Så det är med pirr i magen som jag ska ta mig igenom helgen för att på måndag bli praktikant på ett ställe som verkar mycket intressant och trevligt. Jag försöker att hålla blicken på möjligheten till fast anställning och att jag får lära mig nya saker, att det verkar roligt, att jag får något att göra äntligen och att detta passar in på mitt CV (och glömma bort att det blir ett heltidsjobb för ingenting). Måste också koma ihåg att allt är svårt innan man kan det. Jag började ju på turistbyrån efter att bara ha bott i staden ett år och det gick ju bra ändå.

0 Andra meningar:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en rad, så förgyller du inte bara min dag utan så kan även jag besöka dig.